عبدالملک المخلافی، رئیس هیات دولت مستعفی یمن امروز (شنبه) در سخنانی ادعا کرد: کشورهای حامی "کودتاچیان" آنها را مجبور کردند تا توافق صلح را امضا نکنند.

دولت مستعفی یمن پایان مذاکرات کویت را بدون هیچ توافقی اعلام کرد

رئیس هیات دولت مستعفی یمن با بیان اینکه راه حل نظامی یکی از راه حل‌های مطرح است، اعلام کرد که علیه "کودتاچیان" زور اعمال می‌شود تا آنها تسلیم شوند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسکای نیوز، وی با این ادعا که هیات دولت مستعفی یمن هر چیزی را در مسیر صلح ارائه داده است، افزود: صلح در یمن گزینه نخست ما است.

مخلافی گفت: عملیات نظامی نیروهای یمنی در شهرستان نهم و الجوف پاسخی طبیعی به نقض‌های آتش بس است.

دولت مستعفی یمن در حالی ادعای پاسخ به نقض آتش بس را می‌کند که ائتلاف عربی که از این دولت مستعفی حمایت می‌کند، بارها و بارها آتش بس را نقض کرده و غیرنظامیان و تاسیاست حیاتی را در یمن هدف قرار داده است.

مخلافی با بیان اینکه راه حل نظامی یکی از گزینه‌های روی میز است، گفت: "کودتاچیان" با قدرت روبه رو خواهند شد تا به صلح تن دهند.

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه یمن پایان مذاکرات یمن را در کویت بدون تحقق صلح اعلام کرد. 

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکرات صلح یمن امروز بدون تحقق صلحی که ملت ما و کشور ما به دنبال آن بود به دلیل سرسختی "کودتاچیان" و اصرارشان بر "کودتای خونین" پایان یافت.

المخلافی تاکید کرد که هیچ دیدار پایانی مشترک یا بیانیه مشترکی وجود ندارد و تنها بیانیه اسماعیل ولد شیخ احمد صادر می‌شود.

او تصریح کرد: در شرایطی که ما با امضای توافقنامه کویت که از سوی فرستاده سازمان ملل ارائه شد، موافقت کردیم کودتاچیان بر تقویت کودتای خود تاکید کردند.

پیشتر نیز فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح میان طرفین درگیر در این کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفته بود جلسه پایانی مذاکرات روز شنبه برگزار می‌شود.

وی گفت، مذاکراتی که ۲۱ آوریل آغاز شد، در آینده از سرگرفته خواهد شد اما وی زمان دقیق این مذاکرات را اعلام نکرد. او در عین حال به امکان بازگشت به کویت اشاره کرد.

وی اظهار داشت: پیشرفتی‌هایی حاصل شده و در جریان مذاکراتی که بیش از ۹۰ روز ادامه داشته در مورد همه مسائل دشوار بحث و مذاکره شد. هدف ما این است که توافق صلح همیشگی وجود داشته باشد.

این در حالی است که نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را در شهرستان نهم در شرق صنعا آغاز کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.